Underbara sol

Idag har vi haft en toppendag! Jag fick sova 1,5 timme längre för min man jobbade hemifrån och kunde ta
Moa den tiden han vanligtvis dockar till sig och kör till jobbet, härligt. Sen har solen tittat fram flera gånger och värmt mig på rumpan när jag och grannen har varit ute och gått.

Vi gick en sväng bort till Glasbruket och kollade hur det går där. JMs flerfamiljshus verkar ordentligt på g. Skanska ska visst bygga villor där för blotta 6 miljoner. Inte mer?  ;o) När man tar sin tid och promenerar och tittar sig omkring så tycker jag man upptäcker nya saker varje dag. Idag upptäckte jag en radhuslänga mitt i Limhamn vid Järnvägsgatan som jag aldrig sett förut... Det är sånt som är så härligt med att vara föräldraledig, att man har tid att gå omkring och upptäcka sitt närområde ordentligt och uppleva den på vardagar. Förut rörde man sig ju bara ute på helger och då är det ju alltid så tjockt med folk.

Så mycket tid jag tillbringar hemma nu har jag aldrig gjort förut. Problem: Jag får massor med inredningsidéer men har så mycket mindre pengar än vanligt att spendera! Merde! Ha ha haaa Sen är det alla bebis/barnprylar och kläder... det finns ju så himla mycket gulliga kläder, fast än så länge behöver hon ju inte så mycket med tanke på att hon inte är ett kräksbarn, inte äter barnmat och inte kryper ännu alltså smutsar hon inte ner så mycket kläder ännu. Jag har nästan fullt sjå att hinna rotera alla hennes kläder så hon hinner använda allt innan hon vuxit ur dem... Men nu börjar det tryta i högen som vi fått när hon var ny så snart måste jag trots allt ut och shoppa... 

Nej, nu sover skruttan och hon sover bara i 40min pass så jag får passa på att klämma in så mycket som möjligt nu. Ska ut på Tradera och Blocket och se vad jag kan hitta där.

Over and out!
 


Kommentarer
Postat av: Sofie Maräng

Hej pussis. Fick du hittat något på blocket??

2011-03-14 @ 20:36:19
URL: http://sofiemarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0