En helt vanlig dag

Idag har vi företagit oss en promenad in till byn med grannen och hennes bebis. Köpte blöjor på Willys, det mesta var urplockat dock tack vare deras Januarikampanj, jag har inte kunnat njuta av kampanjen ordentligt dock tack vare att de inte skött sin planering ordentligt och sett till att ha tillräckligt med blöjor på lager. Tack.

Efter turen till byn så var det lite fika hos grannen. Hennes pojke sov som en stock och sen åt som en hel karl. Min Moa ville absolut inte sova i en stillastående vagn men var ändå jättetrött och pep, fick göra grannbesöket kortare än tänkt och sticka upp och lägga henne att sova middag. Tack vare utmärkta "ploppar" från Brio som man fäster på benen på spjälsängen kunde jag gunga henne till sömns på fem minuter! Toppen! Försökte lösa lite lösa trådar under tiden Moa sov till exempel få ordning på mina Sharesave som jag inte kommer åt då jag inte kommer ihåg mitt lösenord, men hon som har hand om det var sjuk, hoppas inte för länge... Försökte då betala min räkning för babysim, men bankprogrammet läste fakturanumret som ett OCR nummer och sa att det var felaktigt angivet. Ville inte förstå att det inte var ett OCRnummer utan ett fakturanummer. Ringde banken och försökte få hjälp, de hänvisade mig till fakturamottagaren och gissa? just det, fakturamottagaren hänvisade mig till banken. Nu vaknade Moa så jag kunde inte ringa banken igen *suck* då får vi se om jag kan hinna mina två ärenden imorgon under Moas middagslurar...

På det hela taget är det vissa saker jag inte hade tänkt på innan vi fick barn. Till exempel hur man fördriver vardagar när man inte jobbar men ändå inte kan GÖRA saker hemma iom att bebisen inte alls vill ligga eller sitta själv längre än kanske 5-10 min åt gången samt endast sover i 40 minuters pass... Det blir många lösa trådar överallt "det får jag göra nästa gång hon sover" eller "det får jag fixa när maken kommer hem och han har hand om henne". I mitt vanliga jobb är jag van att hela tiden jobba mot avslut, jobba fort fort och få undan, det är sjukt frustrerande nu att inte kunna göra så. Det är dock kanske en bra läxa för mig att lära, att slappna av, släppa måsten och leva i nuet... något jag inte alls är bra på! Än!

Till middag lagade maken en skitgod pastarätt med lax. För er som jag, har svårt att hitta på kul mat i vardagen kommer här receptet. Det var en himla snabb rätt att laga!

Lax och Pepparrotspasta (Bonniers Kokbok)

Till 4 pers:
300-400g pasta tex tagiatelle
150g kallrökt lax (vi använde vanlig lax som stektes först)
1dl mjölk
2dl creme fraiche
2msk nyriven pepparrot
2msk hackad gräslök
2krm salt, 1/2krm svartpeppar

Koka pastan. Skär laxen i små tärningar.
Koka ihop creme fraiche och mjölk i en kastrull. Rör ner lax,
pepparrot och gräslök. Smaksätt med salt och peppar. Låt
allt bli varmt.

Servera såsen till pastan eller blanda ihop pasta och sås.

Nu måste jag gå och lägga mig då jag nog snart måste vakna och mata lillan. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0