Ändra Riktning

Jag vill ha ett nytt jobb. Jag vill att det skall vara något som jag inte kan idag så jag får lära mig nya saker, jag vill ha kollegor att skratta och bolla med och genom att lära mig nya saker vill jag bygga på på min kompetensbank.

Det är dock inte så lätt att veta vilket håll jag skall springa åt. Jag har vissa egenskaper som passar som ledare men jag är rädd att jag skulle bli frustrerad över att inte vara en perfekt ledare. Jag skulle förstås lära mig massor av mina misstag och mina framgångar. Jag skulle bli ny på jobbet igen och det är lite obekvämt och jobbigt. Alternativet är att jag stannar kvar där jag jobbat i 15 år och har det bekvämt. Nej. Jag har bestämt mig att min hjärna ruttnar. Jag VILL utmana mig och det måste få vara lite obekvämt utan att jag struntar i det av lättja. 

Här skall ringas på anonnser och ställas frågor till kontaktpersoner och jag skall samtidigt passa på att försöka läsa lite för att få tips om hur jag kan jobba med mig själv. Jag har fått låna en bok om att leda sig själv och den har inspirerat mig mycket och fått mig att förstå att jag måste börja inom mig, det är jag som kan motivera mig, ingen annan. Resan börjar innifrån.

Skål och låt oss hitta mål! och medlen att nå dem
 
1. Nytt jobb
2. Terrängcykling som motion och äventyr
3. Sätta upp tydliga mål och hur de skall nås - stora som små
 
 
Trackback
RSS 2.0